0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grattis till köpet av en bra maskin ThumbsupVilken typ av hus har du, kan du bifoga eller rita en planlösning på nedrevåningen så vore det bra..Vilken typ av rum kommer ni att ha på övervåningen när den blir inredd, sovrum?//Anders
Samt att det inte stör trots full fläkt, sänker fläkten till läge 2 på natten.
Pumpen skall gå på lite högre fläktläge, gäller även denna, om den sitter i träningslokal
Låter dom liknande planlösning som vi har, sätt den ovanför ytterdörren, ingen höjdare att ha den i kök eller vardagsrum, har vår ovanför ytterdörr i hallen, och lite snett så den även tar trapphuset till övreplan, sen vardagsrum i andra änden på hallen och köket i "rundgång" från vardagsrum, funkar helt perfekt, och även varmt på övreplan.Samt att det inte stör trots full fläkt, sänker fläkten till läge 2 på natten./Andreas.
Citat från: Apan skrivet 08 december 2009, 17:44:17Samt att det inte stör trots full fläkt, sänker fläkten till läge 2 på natten.Nocrian kommer nog aldrig gå på full fläkt. Min sitter i norra Halland och har aldrig upplevt den gå över nivå 2 trots att jag har den på nivå 4. Den mesta tiden går den på nivå 1. Lär inte behövas mer kräm i södra delen av vårt avlånga landskap.Nu har jag min i en träningslokal, men jag hade inte haft några problem med att ha den i ett vardagsrum. Låter nästan inget och går som sagt oftast på väldigt låg fläkt. Största motståndet mot att sätta den i ett vardagsrum skulle vara rent estetiskt. Inte för att den är fulare än någon annan innerdel, men ingen innerdel förgyller ju rummet direkt.Grattis till köp av en bra pump förresten!
Vad drar Nocrian om den går i fläktläge 2 och håller 21-22 grader?