0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men vi får väl se nu om han nu skulle få upp innetempen av det här provet med att sänka innerdelen något i höjdled, enligt min uppfattning så kommer han inte att märka någonting av denna åtgärd utan om pumpen skulle påverkas lite nu av denna ändring innetemperaturmässigt så finns det troligen andra orsaker till detta isf.
enligt min erfarenhet så kyler vattnet något fruktansvärt, så jag tror att 5 kw är för tok för litet det går inte jämföra med ett hus
Citat från: FRJO skrivet 22 januari 2010, 20:35:27enligt min erfarenhet så kyler vattnet något fruktansvärt, så jag tror att 5 kw är för tok för litet det går inte jämföra med ett husJo visst kyler vatten bra men..."är skrovet isolerat ? på min segelbåt går ebersprechen typ hela tiden vid 0 den är på 6kw och båten 11m"Jag har också erfarenhet av flera ebersprechen i olika segelbåtar men efter en timme eller så brukar det bli "bastu" men då brukar jag ibland i och för sig ha boostat med med varm punsch i dom temperaturerna....
Forumvänner, ert engagemang värmer mer än IVT-pumpen !Flydde idag till min kvinnas hus med centralvärme (och hennes), måste pausa lite från detta evighetskrångel.(tanken till dieselpannan e tom, lönen kommer i nästa vecka)Kom o tänka på en sak som leverantören sa i telefon häromveckan när ngn nämde ebersprächer:"Det ska ju va som att ha en 5kwh byggfläkt stå o blåsa"Så känns det verkligen inte !Experimentet med att flytta ned innedel gav efter 5h bara 1-2 ºC i höjning på innedelens mätare.Jag samlar argument, dricker vin och längtar till våren så målarpenslarna får användas, då ser man i alla fall resultat.
6 kw har lika mycket köldmedium och lite mer luftomsättning på runt 700m3/tim, det är nog en uppskrämd 09:a med annat chip i sig.Nocrian ger 9kw och en luftomsättning på 860/m3tim och har lägre innerdel.Som jag ser det kommer du kanske att tjäna 1-2 grader till, eventuellt, och du kommer att fortsätta att frysa.Dom har sålt en grej som inte ens klarar värme vid -7 enl specifikationen, och inte följt installationsanvisningarna, sätt ett ultimatum, dom får skruva upp en Nocria eller så går köpet tillbaka och du anlitar en annan som skruvar upp en Nocria, end of story.
Jag fortsätter dialogen med lev ett tag till....