0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej D_Sundsvall! Ja att förorda innebär samma sak som att han rekommenderar dig att installera en frånluftsventilering av golvet. Mvh Raffen.
Visst kan det vara fel på dräneringen.om den ligger för högt/har för mycket sediment i rören kanske den klarar att ta fukten som annars skulle missfärga tapeterna men falerar med fukten under plattan.Sen tror jag man skall ställa sig frågan vad som händer om man punkt ventilerar tex.ett rum? ,när man sänker fuktkvoten i plattan på ett ställe kanske det tränger in mer fukt på ett annat och problemet flyttar sig. Borde finnas ett rens/spolrör för dräneringen så man skulle kunna spola rent rören för att se om det blir bättre.
D_Sundsvall hur gick det med ventilationen, fick du gjort en permanent installation av Anticimex?Funderar själv på denna lösning då jag är spekulant på en 70-tals villa med uppreglat golv därAnticimex uppmätte "någon förhöjda" halter fukt. Deras rekomendation är att installera golventilation.Tack på förhand.
Hej igenDu har såklart rätt!Jag skall ju bygga från grunden på betongplattan och har då tänkt använda någon form av justerbar distans för förankring i golvet så att reglarna inte har någon kontakt med betongytan.Någon som har något smart tips på det?