0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag har tyvärr ännu inte gjort slag i saken att skaffa en L/V men hoppas väldigt snart att ha gjort det då vi nu enbart bara har en Ivt 490 = konstant elpatron = runt 140-150kwh per dygn.Jag såg att du skrev någonstans att det var -6 ute och det gick en del tillskott, menar du att den gick över på elpatron redan vid -6 ute ?Vi hade en CTC ecoair i vårt gamla hus som klarade vad den lovade, d.v.s. ner till -15, dock så har vi nu mycket närmare till granne + att det är av dden grinigare sorten, så vad gäller decibel-mätningen är rätt viktig.Frun tycker att Bosch ser klumpigare ut än Ecoair, och det kan man väl kanske hålla med om, djup 40 mot 60cm.Det jag är mest nyfiken på är vad du fick ge för din installation, jag hoppas ju kunna docka den med Ivt 490, men vad kan det tänkas gå lös på ?Mvh ! / J
Utedelen låter inte mycket framåt, men desto mer bakåt och uppåt. Jag bor i radhus och frågade säljaren uttryckligen, upprepade gånger dessutom, om jag skulle höra utedelen inomhus. Svaret var varje gång nej. Självklart hör jag den inomhus, den är som en bil som står på tomgång utanför köksfönstret ungefär. Så vi ska nog inte ha kvar utedelen och kommer bara köra pannan på el, tyvärr.
Är du beredd att lägga ut en massa extra pengar på el i stället för att höra VP:n surra lite, du har ju en fin fin anläggning som du absolut ska vänja dig med, den står ju ändå utanför köket och där e det ju ändå väsen när man lagar mat och dylikt. Vore ju billigare att byta ut dina fönster mot mer ljudisolerande än att bara driva kåken på el, du kanske har 2-glas som kan bytas mot 3-glas just i köket??? Tänk över det noga innan du gör dig av med din VP, och om du gör dig av med den så ring mig, 15000kr är bjudet Anngående cirkulationspumpen, sänk flödet på den så tystnar den oxå. ThumbsupLycka till och behåll din VP