0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Titta på Bosch istället, samma sak men säljs lite varstans. Om man köper IVT av en åf är nog risken mindre att något blir fel.
Om Bosch och IVT är likvärdiga, eller t om samma sak, borde ju antalet fel iofs också vara det kan man väl tycka.
IVT säljs nog bara genom IVT-återförsäljare. Priset skiljer nog väldigt lite mellan de olika åf. Titta på Bosch istället, samma sak men säljs lite varstans.Om man köper IVT av en åf är nog risken mindre att något blir fel.
Citat från: Olle61 skrivet 26 november 2009, 11:22:31IVT säljs nog bara genom IVT-återförsäljare. Priset skiljer nog väldigt lite mellan de olika åf. Titta på Bosch istället, samma sak men säljs lite varstans.Om man köper IVT av en åf är nog risken mindre att något blir fel. Jo, jag har tittat på Bosch också - verkar helt ok, men är 86 cm bred och jag får max in 81 cm där min nuvarande innerdel sitter ( har en äldre pump som jag tänkt flytta till garaget ) Ville få en ungerfärlig prisbild på IVT luftvärmepumpar. Är det ingen som kan ge exempel på vad man får betala eller de fått ge för exempelvis IVT Nordic Inverter 12KHR-N ( som jag är mest intresserad av) Några priser på nätet verkar ju inte gå att hitta......!?
Jag fick ge 22000 kr med installation
Citat från: Lingon skrivet 27 november 2009, 09:22:20Jag fick ge 22000 kr med installationVar det något slags kampanjpris/mässpris eller "listpris"?
Kolla priser på Electrolux, samma maskin som IVT, den får du nog billigast, brukar ligga mellan 15-20 innan rot
KHR-N finns för övrigt ute nu för försäljning.