0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sen så skaffar jag en fotogenvärmare som kan jobba upp tempen på en kvart om jag ska dit och skruva så slipper pumpen (och elräkningen) ta den smällen.
Tror inte det handlar om ekonomi utan att du vill ha någon ny modell i garaget men du försöker intala dig att det skulle vara för ekonomins skull
Har hört ditt resonemang om att vara "ekonomisk" några gånger när det egentligen är en ursäkt för att skaffa sig en ny leksak Försöker hitta på en riktigt bra anledning att köpa en stor fet fyrhjuling så jag kan ploga bort den förbaskade snön, har inte lyckats övertyga mig själv ännu att det skulle vara försvarsbart men jag jobbar på det
Hejnågon som gjort detta på en panasonic CS-E9DKEenligt reservdelslistan har den två st motstånd (cwa50c2122)enligt ett norskvärmepumpsforum hade någon köpt ett motstånd, det låg på 17 och 24kohm.1st för Pipe(sitter inne bland flänsarna) och 1st för Airantar att det är Air motståndet man ska mixtra medär förbryllad för i ritningen står det att pipe har 20Kohm och Air 15kohmmen kurvan för värme/resistans visar från 5kohm-70kohm kan verkligen det stämmatex vid 20grader visas resistansen för pipe 25kohm och för air 18kohmmen om någon har provat detta och vet lite bättre om vilka värden tex motstånden haroch vilka motstånd för vilka temperatursänkningar som gäller vore det fint att få veta.