0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är rören verkligen gasfyllda? Ska inte denna modell vacumsugas?
Nu fungerar pumpen som den ska och djuren som ska bo i rummet slipper frysa i vinter WinkMvhBjörn H
Släpper man på gasen genom att öppna kranar är det väl ingen QC?Pumpen behöver väl inte vara rökt, men en installatör får nog tömma den och fylla nytt samt vacumsuga. Den behöver väl inte tagit skada av detta.
ja att ha kunskap är ju skillnaden mellan att göra rätt eller fel.. :,v(i detta fallet blev det fel.... jag anser också att certifieringskravet är bra, då det inte är "bara att" när det gäller såna här svårare saker.. men QC-pumpar borde få undantas från det..
Citat från: Oskar P. skrivet 13 december 2009, 17:55:34ja att ha kunskap är ju skillnaden mellan att göra rätt eller fel.. :,v(i detta fallet blev det fel.... jag anser också att certifieringskravet är bra, då det inte är "bara att" när det gäller såna här svårare saker.. men QC-pumpar borde få undantas från det..Hej Oskar P. Ja jag instämmer helt med dig här, sen när det gäller QC-pumpar så anser jag också att antingen så får de undantas från certifieringskravet eller också får de förbjudas att säljas helt enkelt. Mvh Raffen.