Köpte min Coolix Julas minsta modell för 5000 spänn till garaget på 60 kvm. Startade den 6 november och har tills idag 19 december gjort av med strax under 400 Kw. Eftersom den inte går att sänka under +17 grader är det ett nöje att vara i garaget. Igår var det -20 grader och den funkade utan problem, drar aldrig enligt kw-räknaren mer än 970 watt. Då det har varit kring nollan ute har den gått i ca 15 min för att sedan starta efter ca 40 min. Monteringsanvisningen är ju under all kritik. På det halvmeterlånga kvittot ifrån Jula står det en massa rättelser som är fel i inst.boken. Hålet skall göras på HÖGER sida om upphängningskonsolen samt hålet i väggen måste vara minst 80 mm ej 65 mm enligt boken, en jävla tur att man kollade på kvittot som man får ifrån en kassörska som vill gå hem.... Inkopplingen gick väl ok men fick hjäp av en polare som kopplat in sin egen, lätt när man gjort det en gång tidigare. Tyckte att innerdelen kändes lite rapplig men samma kvalitet som på en pump som kostar det dubbla.Drog slangen rakt ut i väggen ifrån innerdelen för att slippa se slang och hål innifrån, lite trixit efter en noga mätning. Kommer isolera den långa slangen på utsida ifrån ytterdelen, långa istappar bildas efter som mediet är ju varmare än luften innan den går in i väggen till innerdelen. Är mycket nöjd med pumpen, går tyst och fint.