0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag monterade den internt i pumpen på en fri skena. den bygger bara 17,5mm Man drar dit L1 L2 & L3.Den drivs via via faserna och har ingen nolla och det går ingen ström igenom den. Den har en växlande potentialfri kontakt som jag la i serie med Högtrycks pressosotaten.Om en fas fattas eller har fel spänning så får jag Summa larm HP/ Motorskydd.
Ok, fattar vad du har gjort men har svårt att inse behovet. Du använder det som ett vanligt motorskydd, något som har funnits sen "hedenhös" dagar. Med ett vanligt simpellt rätt inställt och monterat motorskydd som levereras med maskinerna är det väl lite "overkill". Att ha en fasföljdsvakt vid behov är något hellt annat.
Det finns ju två kontaktorer. En som slår till när man sätter på strömmen och sedan är på ända tills ett MS-larm går. Sedan finns det ju en kontaktor som slår till varje gång kompressorn startar. Jag antar att du har satt fasvakten framför båda två då (eftersom du borde få problem med uppstart annars). Om kontaktorn som används varje gång kompressorn startar falerar så detekteras inte detta heller av fasvakten.Lösningen med en "uppstartsknapp" är ju inte heller idealisk då ett vanligt strömavbrott skulle förhindra kompressorn från att användas utan att man först trycker in knappen? Risk för att man inte märker något strömavbrott och pumpen kör på elpatron utan att man märker det.Detekterar den inte MS-larm genom att det inte går någon ström från styrsignalen?