Hej.
Vet inte om jag hamnat i rätt forum men någon snäll moderator kanske kan flytta mig om jag kommit fel..
Köpte en IVT Optima med installation av ett företag i Halland.
Installationen skall ta 2-3 dagar enligt försäljaren.
Dagen killarna kommer är jag inte hemma så min far ställer upp och är där så dom kommer in osv.
När jag kommer hem så har min sambo städat i 3 timmar (såg ut som en svinstia) fläckar handavtryck på golv, tak och nya tapeten i hallen.
Tandborstmuggen går i tusen bitar

Det är öppna hål till rörgenomföringarna i mitt badrum (inte igensatt och fuktspärrat)
Dom borrar av kabeln till tvättmaskinen (elektrikern dom har med sig ersätter den, fast utanpå väggen)
Allmän förstörelse av håltagningen överhuvudtaget..... Se bilder
Dom missar att koppla in radiatorerna på ovansidan (står kallt i tre veckor innan säljaren kommer för instruera hur systemet fungerar, trots att jag ringer).
När dom är ute i garaget för att dra rören knäcker dom 5 st takfotsplåtar som är 3 dagar gamla (lägger nytt tak på garaget)
Detta hann dom med på en dag och tyckte att dom var färdiga.
Givetvis ringde jag och påpekade vad jag inte var nöjd med. Fick då veta att vi skulle lösa allting när säljaren kom på besök för att gå igenom pumpen med mig.
Han kom tre veckor efter installationen och visst, vi kom överens om att de saker jag påpekade skulle åtgärdas.
Veckan därpå kommer hantverkaren.
Han fixar så vi får värme i radiatorerna på övervåningen.
Han fuktspärrar i badrum och åtgärdar där en del av väggen trillat bort.
När jag ska plocka i ordning efter han åkt ser jag att han missat att fixa där rören går från fastigheten och ut till garaget samt att han inte fuktspärrat skruvarna till rörupphängningen.
Tycker detta är skitjobbigt och drar mig för att ringa till säljaren. Ringer efter en månad för att se vad vi ska göra.
Han undrar om jag kan fixa det själv.
Han tycker att det inte borde ta mer än 2-3 timmar att åtgärda.
Visst sa jag, jag kan göra det själv ni kostade ca 1100 kr i timman, jag kan göra det för 900 kr, alltså 2700 kr.
Detta tyckte han var orimligt och vill skicka upp hantverkaren igen.
Nu är det så att jag inte vill ha tillbaka honom och har framfört detta (väntar på svar ang. det)
Hela denna affären tycker jag är skitjobbig, önskar givetvis att jag kunde vrida klockan tillbaka och anlita en annan firma.
Men nu går ju inte detta, och nu vet jag inte vad jag ska göra.
Någon som har någon ide ?
Mvh Christian...
Bilder
Genomföring ifrån badrum till grovkök

Genomföring grovkök till badrum

Genomföring grovkök till garage