0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för era svar! Vi har inte golvvärme men helt nytt radiatorsystem anpassat för värmepumpen. Det är kanske extra VV vi behöver, jag ska läsa på och testa lite. Så här ser aktuell driftinfo ut: Ute 7 Rum 22,2(20)Panna 52(50)Framledning 10(6)Panna nedre 51(40)Hetgas 21...Har du verkligen problem med duschen med dessa värden? Över 50 grader i båda pannorna borde räcka. Kör du med elpatronen på i övre pannan nu? Mitt Rumsvärde ligger alltid ca 0,8 grader över inställt värde, varför vet jag inte men du verkar ha ett liknande beteende på din pump. Har du en kamin som du eldar i eftersom börvärdet är så extremt lågt? Du måste ha extremt stora radiatorer med den kurva du har valt. Kurva 40-5 ger ju 35 grader vid DUT VP In/ute 30/46Ute VP 7...
Vi har samma problem, har en framleding på ca 30-35 grader och rumstemp inställd på 19 grader. Borde ju enligt min logik innebära att eftersom det är låg temp som går ut i huset så borde det alltid finnas varmt vatten i pannan. Nu på morgonen när jag vaknade och kollade så var det 42 grader i övredelen och 50 i nedre... Borde väl vara tvärtom...