0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tappade upp ett bad idag igen. Värmen räckte, åter igen, inte till ett helt badkar och värmen hade inte kommit tillbaka efter badet så duchen blev en pina... Efter 35 minuter står tempen på pannan 31 grader på varmvatten, så det här förbannade tjafset om TWS-teknik kan man bara glömma.Rak fråga: Är det bara jag som har problem med detta?? Ni som har Thermia, kan ni fylla ett badkar och sedan duscha av er?? Eller är alla nya värmepumpsägare för snåla att tappa upp ett badkar?Vill ha lite kött på benen. Hade tänkt kontakta Thermia och ställa dom mot väggen. Min rörinstallatörs trovärdighet har sjunkit drastiskt varje gång han har varit här. Kan hoppas att där finns någon vettig person på Thermia support som lite kunskap om med vad han håller på med...Försäljningssnacket var ju "Thermia - Bäst på varmvatten". Nu efteråt heter det "Du ska kunna tappa upp ett "badvänligt varmvatten" vilket är en definitionsfråga...Edit Nu har pumpen gått en timme. Varmvatten 37 grader..Arg? Bara förnamnet...
Citat från: stefanth skrivet 17 januari 2010, 19:37:31Tappade upp ett bad idag igen. Värmen räckte, åter igen, inte till ett helt badkar och värmen hade inte kommit tillbaka efter badet så duchen blev en pina... Efter 35 minuter står tempen på pannan 31 grader på varmvatten, så det här förbannade tjafset om TWS-teknik kan man bara glömma.Rak fråga: Är det bara jag som har problem med detta?? Ni som har Thermia, kan ni fylla ett badkar och sedan duscha av er?? Eller är alla nya värmepumpsägare för snåla att tappa upp ett badkar?Vill ha lite kött på benen. Hade tänkt kontakta Thermia och ställa dom mot väggen. Min rörinstallatörs trovärdighet har sjunkit drastiskt varje gång han har varit här. Kan hoppas att där finns någon vettig person på Thermia support som lite kunskap om med vad han håller på med...Försäljningssnacket var ju "Thermia - Bäst på varmvatten". Nu efteråt heter det "Du ska kunna tappa upp ett "badvänligt varmvatten" vilket är en definitionsfråga...Edit Nu har pumpen gått en timme. Varmvatten 37 grader..Arg? Bara förnamnet...Som de andra redan kommit fram till tror jag också att du riktar ilskan lite åt fel håll. Det är varken TWS-tekniken eller Thermia som är boven i ditt varmvattenbekymmer, utan snarare att en 6kw Luft-Vatten VP inte gör varmvatten särskilt snabbt på vintern.Har själv en 10kw med TWS och jordvärme och där kan man både bada och duscha ganska länge även på vintern eftersom pumpen slår igång och börjar göra nytt varmvatten medans man tappar. När man tömt beredaren på varmvatten tar det ca 20 min innan den är varm igen.
Trodde tillsats elen skulle gå in automatiskt när värmen på vattnet blir för svalt men icke. Är det någon som vet ett bra sätt att lösa detta?
Byt pressostat till den som ger varmare vatten. Men det verkar ju inte så smart att ,eftersom VV sköter avfrostningen, låta patronerna sköta det. Göra VV alltså