Hej Alla.
Efter att timvis har suttit och förkovrat mig här på er eminenta forum så inser jag att det ända raka och riktiga är att ställa frågan/frågorna direkt och få det specifika svaret tillbaka..
Har ett 2 planshus byggt 1935 men "normal" isolering och torpargrund.
Huset har 3rum+kök+hall nerpå. Ca 150Kvm totalt så kanske 80Kvm golv nerpå.
Toan+ ett av rummen på ca16kvm är nyrustade med 200mm gullfiber i golven och 100frigolit under golven fastsatt och även vattenburen golvvärme lagt dock ej i drifttaget än.
Då vi inte längre är 2 som bor här och eldar och betalar för sakerna så finns varken tiden eller den ekonomiska förutsättningen för att driva renoveringen framåt i den fart som skulle behövas och önskas.
Då jag till största del eldar i köksspisen för värmen skull och sen vid enstaka påtvingade tillfällen ( då gäster inte vill var inne i mitt 14gradiga hus..
) stödvärmer med el-elementen så har jag börjat fundera på en L/L pump.
Då jag nu även jobbar mer och är hemma mindre och den kallare årstiden kommer då inte vedkökspannan orkar värma upp huset så undrar jag på alternativet L/L pump men frågan är OM den hjälper så mycket då det är såpass kallt ute eller om det är onödig och icke lönsam investering??! Jag bor i Köping (mitt imellan Västerås-Örebro) så det är ju inte vargavintrar direkt.
Hoppas ni orkar läsa detta Lååånga inlägg och hjälpa mig med detta..
Tackar på förhand.
/R