0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan vara att fläktmotorn sitter lite felmonterad så kablarna sitter mot chassit och då kan man få lite oljud.Hör av dig till försäljaren/montören om han kan komma och titta på det.Väldigt sällsynt med utbytesmotorer som har missljud från början.
Svårt att veta hur ditt brummande låter men jag hör inget brummande från en bytt fläktmotor.Håller man örat mot plasten kanske man hör men det antar jag att det inte är det du menar
Hör du det från 4-5 meters håll så är något på tok.
verkar som inte alla montörer vet om det som du säger Genki.Och du ska inte höra något oljud från 3m håll så be han som bytte motorn komma och kolla om det är kablaget eller kontakten som sitter mot chassit.Har inte hört att kontaktdonet kan komma i kontakt med chassit men det kan det tydligen om Genki har råkat ut för det.
Hej!Har försökt få hit reparatören för att kolla monteringen av fläkten. Jag har då fått reda på att det är normalt att fläkten låter mera med nya fläktmotorn pga de keramiska lagren, dvs det får jag leva med. Om nu någon undrar så är det Service-Elektra i Ystad som tycker så. Jag har aldrig hört att dessa lager ska väsnas men det kanske ni har?Hälsningar Tobbe