0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har just monterat min innedel, och skall sätta upp utedelen, men...Slangarna/rören är för korta till den placering som jag vill ha, är det någon som förlängt rören på Coolixen (den lilla)??Det finns ingen anslutning för att återfylla/fylla på gas som kompensation för ett längre rör....Hur gör man /M
Citat från: Skybolt skrivet 05 augusti 2010, 08:11:13Jag har just monterat min innedel, och skall sätta upp utedelen, men...Slangarna/rören är för korta till den placering som jag vill ha, är det någon som förlängt rören på Coolixen (den lilla)??Det finns ingen anslutning för att återfylla/fylla på gas som kompensation för ett längre rör....Hur gör man /MÄr det QC så finns det som sagt var förfyllda förlängningar att köpa. Då slipper man fylla på gas som kompensation.Disclaimer:För att slippa eventuella juridiska problem om nån följer mina råd så måste jag tillägga att det är förbjudet att installera pumpen själv om man inte innehar kylcert. :,v(
Citat från: purjo__ skrivet 05 augusti 2010, 09:13:39Citat från: Skybolt skrivet 05 augusti 2010, 08:11:13Jag har just monterat min innedel, och skall sätta upp utedelen, men...Slangarna/rören är för korta till den placering som jag vill ha, är det någon som förlängt rören på Coolixen (den lilla)??Det finns ingen anslutning för att återfylla/fylla på gas som kompensation för ett längre rör....Hur gör man /MÄr det QC så finns det som sagt var förfyllda förlängningar att köpa. Då slipper man fylla på gas som kompensation.Disclaimer:För att slippa eventuella juridiska problem om nån följer mina råd så måste jag tillägga att det är förbjudet att installera pumpen själv om man inte innehar kylcert. :,v(Vet du var man kan köpa dessa förlängningar? Givetvis om kylmontören inte vet det heller
Kanske skulle mätt före?? Finns att få tag på förlängning till QC, men inte att köpa som jag förstog det, Atlas fick jaga förlängningar ett bra tag när den gamla pumpen bytes ut mot den nya med QC..
Citat från: Apan skrivet 05 augusti 2010, 08:46:50Kanske skulle mätt före?? Finns att få tag på förlängning till QC, men inte att köpa som jag förstog det, Atlas fick jaga förlängningar ett bra tag när den gamla pumpen bytes ut mot den nya med QC..Jo visst mätte jag före, problemet är att rummet som den skall sitta i inte har en yttervägg.Mao skall rören igenom ett rum innan jag kommer ut. Frågade Jula och det var OK med garantin att förlänga.Dock har inte Jula någon förlängning, ej heller tillverkaren enligt Jula.Är QC - utförandet en std ??Dvs kan annan leverantör ha ??Skulle behöva hjälp att finna en "förlängning" /M