0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att slå ut den fasta avgiften på antal kWh är ju en rätt meningslös sifferexcersis, helt meningslös i jämförelse med andra.Det blir ju alltid den som förbrukar mest som vinner även om dennes avtal är usla.Själv hade jag runt 1,70kr/kWh utslaget senaste månaden trots att jag har bra avtal, detta är ju som sagt helt ointressant i sammanhanget.
Hej zibrosc1235!Här i Värmland tar Fortum en årsavgiftpå 5470 kr/år på 20 A säkring och 19,9 öre/kWhför transport. Sedan om man hamnar under 10000 kWh/år åker transporten upp till 36,6 öre !!! Vänliga hälsningar Remo
Från Elkonsumenternas rådgivningsbyrå: [url]http://www.elradgivningsbyran.se/fragorsvar/sok.asp?_qa_category_id=48&avd=FRAGORSVAR&_qa_question_id=26&l=2/[url]MätaravläsningFråga: Hur ofta ska min elmätare läsas av?Nätföretaget är från och med 1 juli 2009 skyldigt att avläsa mätaren varje månadsskifte. Andra tillfällen då nätföretaget har en skyldighet att se till att mätarean läses av är då kundförhållandet upphör, exempelvis vid flytt eller vid byte av elmätare