Hej
Är ny här och tänkte ställa några frågor angående ovanstående pump.
Det är så här att efter jag hade installerat min fulpump ville föräldrarna med installera en. Valet föll på LG:en. Pumpen installerades av Varmt o Skönt AB.
På kvällen ringde de mig för att de tyckte den väsnades för mycket. Jag åkte dit. Det lät som en traktor stod på tomgång utanför huset. Ljudet kom av att utedelen vibrerar kraftigt och det fortplantar sig i väggen och i rören. Pumpen är monterad på väggställ. Men det jag reagerar mest på är kompressor ljudet. Det hörs lätt 4 hus bort. Ingen annan pump på gatan ger mer än fläktljud ifrån sig. Min Atlas är tystare.
Enligt varmt o skönt är det inget fel på pumpen utan den går tyst säger de.
En annan konstig sak är att man måste ha den på 28 graders temp om den skall starta, blir givetvis väldigt varmt inne då innan den slår av.
Sen trodde jag fläkten i innedelen skulle gå på lägsta fart undertiden den inte värmer för att cirkulera o känna av tempen på luften.
Innedelen stannar så fort den inte värmer.
Innedelen är monterad ca 1 meter ovanför en 32" LCD. Den ger ifrån sig väldigt lite värme, men det är dock lite varmare än resten av rummet.
Har ni några erfarenheter? Trodde den pump för 30k skulle funka bättre en min som kosta 5k på rusta.