0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
en riktig röris bockar allt som går . med dagens bockmaskiner minimeras press/skarv kopplingar + att tryckförlusterna minskar och kostnaden för installationen går ner . mindre skarvning = mindre risk för framtida läcker.c-c
Citat från: cocacola skrivet 20 oktober 2009, 20:53:43en riktig röris bockar allt som går . med dagens bockmaskiner minimeras press/skarv kopplingar + att tryckförlusterna minskar och kostnaden för installationen går ner . mindre skarvning = mindre risk för framtida läcker.c-c Vad finns det för bockmaskiner idag som inte funnits i 15 år minst?
Men jocke har du inte provat rems batteri drivna upp till 28 cu rör. Den får du med dig över allt .(den fanns inte för 15 år sen)sen vid 35 andvänder jag ercolinan. medi bender . 35-42 cu rör . den ställer man upp när det behövs sen är det bara börja . c-c
Det brukar inte vara några problem alls att hitta en utgång att styra pumpen ifrån. Lämpligen precis som du skrev samma signal som styr ventilen för Kb (jag har dock inga ventiler själv, tyckte bara de gav onödigt tryckfall och kostade pengar. Förstår inte riktigt vitsen med dem i ett system där man ändå stänger av cirkulationen).Sedan förstår jag inte riktigt att en cirkulationspump automatiskt skulle braka ihop för att den arbetar med nollflöde. Är det inte risk att Vb-pumpen i ett tvårörssystem gör detta ganska ofta eller har alla tvårörssystem en bypass någonstans?