Hej Nari.
Jo jag vet att pumpen i sig är en fas matad,Kompressorn drivs och styrs däremot av 3 stycken fas kablar.
Jag brukar kanske vara lite piggare än vad jag är just idag men det är en annan sak
Jag har en likadann pump igång hemma just nu och skulle kunna kolla och fundera för att säga till dig vad du ska göra för att hitta felet men som sagt detta är mest tankar i en trött hjärna för tillfället,kanske för att reflektera tillbaka till imorgon när jag är pigg.
Om du hade ett liknande problem förra året mistänker jag att det "bara" är kretskortet däremot.
Prova att bryta strömmen helt dvs ta ut proppen/dra ut kontakten eller vad jag skulle gissa att du har slå av strömbrytaren.
Låt maskinen stå strömlös i 5 min så att kondingarna laddar ur(går bra mycket fortare än så men men)
slå sedan på strömmen igen och håll en nål eller liknande vasst i hålet på fjärrkontrollen där det står "reset"samtidigt som du riktar den mot värmepumpen.
När det har blinkat till i displayen på fjärren tryck på "off" loch låt den stänga igen sig och starta sedan pumpen igen och se om det funkar bättre.
Just nu skjuter jag bara från höften men kan va värt ett försök,pumpen har ett minne av felet och kan hänga sig.
Om du bor långt ifrån den transformator station som förser dig med ström är risken stor att man utsätts för spänningsfall eller tvärtom en "peak",om det kan spela in eller inte vet jag inte men skulle kunna vara en sak.