0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har inte mycket info på vilken modell det kan vara förutom att den ser ganska gammalmodig ut Panelen består av en knapp och ett flertal skjutreglage (timer, temperatur, heat/cool, fan)Tanken är att flytta innerdelen, den kommer att hamna i en mindre hall pga ombyggnad och inte kunna göra någon nytta, dessutom har vi bergvärme så den känns överflödig i huset.Dock hade jag tanken att kunna sätta innerdelen i källaren för att kunna ge lite extra värme under höst och vår när elementen inte är så varma, då ger den ju ändå relativt bra verkningsgrad ändå, när det är ett antal plusgrader ute ?I manualen har jag iaf lyckats förstå att den har levererats fylld och att man skruvar ihop kopplingar som öppnar sig och släpper ut gasen i systemet, men är denna process omöjlig att reversera ?Kylmedia står bara "22" på utedelen.
Hej Karaff! Är det kanske en sådan här pump du pratar om?? http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=20092.msg197726#msg197726 Mvh Raffen.
Kan var på sin plats att göra lite reklam för EU-lagen.
Hej Oskar P! Nej det fanns ingen servicenippel på denna pump vid koppingarna i utedelen ivf, om det fanns något vid kompressorn det vet jag faktiskt inte för det kollade jag inte. Mvh Raffen.