Hej!
Är ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp med att välja rätt luft/luft pump för mitt hus då säljarna för respektive märke bara smutskastar varandra...
Har sett att det verkar finnas en hel del vassa personen här som kanske kan hjälpa mig!
Jag bor i en trävilla, 1 1/2 plan, 135 kvadrat. Ganska öppen planlösning. Bor i Östergötland...
Har idag vattenburen värme och ett frånluftsystem, IVT 490 som verkar gå mest på elpatron då vi har en årsförbrukning på 22000 kWh....
Vi har haft två säljare hemma hos oss från respektive märke och båda har kommit fram till samma placering i huset som då blir i vardagsrummet. Jag håller med dem i den frågan. Vi håller bara till på nedervåningen då vi bara har ett gästrum och en toalett på övervåningen.
Jag tror att valet står mellan dessa märken men tipsa gärna om ni vet ngt bättre. För oss är det även viktigt med garantier, service och dyl. då vi inte är händiga någon av oss...
Priset för Panasonicen är 23 000 inkl installation
Priset för IVT är 21600 inkl installation plus att de servar vår frånluftspump när de ändå är ute och installerar...
Vad tycker Ni?
Tack på förhand!
/lellis