0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag håller med "TS Comfort" att två pumpar kan vara bra istället för en stor, men det är en funktionell fråga som är svår att bestämt ge ett entydigt svar på. Dessutom är det en ekonomisk fråga, det är normalt sett dyrare med två mindre pumpar än en stor. Sarajo skrev ju att det var 18-19 grader på övervåningen med enbart VP och då är det ju bara någon grad som behöver värmas. I min värld motiverar inte det två pumpar men som TS Comfort säger kan det vara komfortabelt ett par dagar varje år på sommaren.För stor pump kan man inte få enligt mig om den bara kan gå relativt långt ner i effekt, har man stor effekt har man möjligheten att slippa elda när det blir kallt alt. slippa tillskottsel. Desutom blir en större enhet tystare då den inte behöver gå på max är min erfarenhet.Som kommentar till "mcrave" ang. Nocria 18, är inte enbart programvaran som är ändrad, har en något större förångare har jag för mig. Därav viktskillanden mellan 14/18. Allt annat är lika enligt info jag läst. Dock tyckte jag inte prisskillnaden motiverade ett köp av 18 när jag inhandlade den, tyvärr.