Ingen irritation från min sida i alla fall Thumbsup
det skiljer lite väl mycket när man tittar på återförsäljare när det gäller vad som ingår i en "standardinstallation".
Ungefär som när man köper bil, är det vagnskadegaranti eller inte, är det i så fall 2 eller 3 års vagnskadegaranti.
Vissa har lång lackgaranti eller elektronikgaranti.
jag kan hålla med om att det vore lättare om det var samma innehåll i alla standardinstallationer precis som det vore bra med samma garantier på alla bilmärken vilket gör att man inte behöver läsa det finstilta extra noggrant

En sak är säker när det gäller bilbranchen och det är att lackgarantin inte är värd ett smack

var och visade upp en bil som hade lackgaranti kvar då jag hade ärende dit ändå och det hade börjat rosta intill och under gummilisten vid dörren och taket.
Besiktningsmannen sa att jag inte tagit bort gummilisterna och tvättat och vaxat där, vem i helskotta tar bort alla gummilister runt dörrar och tak

Om jag tog bort dom skulle det aldrig i livet gå att få tillbaka vissa av dom, idioten sa att det är därför det finns bilverkstäder så nu vet jag att när jag har tvättat bilen och tagit bort gummilisterna så ska jag boka tid på verkstan för att få listerna ditsatta igen och förmodligen blir det nya då dom gamla inte går att få tillbaka igen
Sorry , helt utanför ämnet och seglar