Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: RÃ¥d inför köpa an L/L VP Electrolux  (läst 1889 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nimis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Råd inför köpa an L/L VP Electrolux
« skrivet: 29 september 2009, 21:33:03 »
Hej,

Först vill jag säga att efter en browsing genom VPF tycker jag att detta forum är kanon. Keep up the good team work !!

Nu till min fråga Vi är nu på G att följa det värma flödet och köpa en L/L VP.
 
Vi har kollat på 2 olika tillverkar/modeler Panasonic E9HKE och Electrolux ESD12HRA.
Priset är den samma för båda 7,999:- exkl installation.

Vi har läst om båda men som en ny börjare så kan man inte sååå mycke men det och vi fundera stark för Electro's ESD12HRA.

Vi undra om detta är ett bra val om man tittar på effekten den ger. Passar bra till vårt behov.

Känner någon till om det är något man ska ser upp med gällande den ESD12HRA modelen.

Våra frågor är inte många men efter några svar så bli det säkert fler.

Mvh Nimis

Electrolux ESD12HRA Och Panasonic E9HKE

Utloggad urts

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
SV: Råd inför köpa an L/L VP Electrolux
« Svar #1 skrivet: 29 september 2009, 22:20:57 »
Hej!

Jag har funderat på samma pump och kollat en del. Helt klart ett bra val även om pumpen är på utgående. Nya versionen är med underhållsvärme (10 grader) men någonstans har jag läst att en dold knapp på fjärrkontrollen ger samma sak. Sedan är det enligt en del "experter" tveksamt med underhållsvärme (risk för nedkylning etc). Var har du förresten fått priset? Tänk på att det bör ingå 5 års garanti.

Utloggad Nimis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Råd inför köpa an L/L VP Electrolux
« Svar #2 skrivet: 29 september 2009, 22:54:19 »
Hi again on you..

Jag har bara hört postivt om det , lite högre ljud db men vi ska ha den på 1:a plan det har vi Gillestugan (Bio Rum) med värmeslingor i golvet, gäst toa, datarum och tvättstugan, på 2a: finns vardags, sovrum badrum och kök och 3:e , sov , bad gästrum och förråd.
Rhuset är i mitten av 4 andra och taket är väll isolerad alla rum har el element, vi ska säta den på 1a med luftströming mot trappan, tru det bli rätt ok ...

Om jag minns rätt så finns den här om du bor i Sthlm www.stima.se. Kan lägga up en pdf på installationbeställing med all info och pris.
Installationen är utfört av Electrolux Servive.

Snackade med säljaren idag och minns inte hur garanti va. Ska åter till dem imorgon och fråga igen ..

Hur var dem 5 år delad ?
« Senast ändrad: 30 september 2009, 00:55:44 av Nimis »

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: Råd inför köpa an L/L VP Electrolux
« Svar #3 skrivet: 30 september 2009, 10:52:19 »
Har en likande Electrolux pump. Med det pris som redovisas är det hel ok. Electrolux Service i Eskilstuna har jag inget att anmärka på. De är kanon trevliga och gör sitt jobb efter den krav jag ställt. Alltså rätt kvalite för mig.
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!