0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Noen som har erfaring med Biltemas koningsverktøy? http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82467Kan dette brukes til montering av varmepumpe, eller kreves det bedre verktøy?
Jo det kan man säkert använda, det viktiga är resultatet och kunskap att bedömma om det blev bra eller dåligt. Rörskäraren ser ju riktigt profsig ut, inte samma modell som de sålt tidigare.Det är väl samma regler i alla EU-länder numera?Med all rätt kan man väl fråga sig vad som kan hända om en bil blir av med bromsarna, en direkt livsfara för både passagerare och andra. Men där är det tillåtet, att kona och skruva ihop bromsrör själv.
I sverige måste man ha certifikat för att få göra denna typ av arbete.Den som kan sin sak vet vad som åtgår och vad som erfodras.
Dog uten å kunne være med å bestemme noe.
frav, jag kan hålla med dig delvis. Ser det dock viktigt att framföra vad som är lovligt eller inte. Själv anser jag att det är allvarligare med råd om hur man gör med el då det kan skada eller t.o.m döda andra om man gjort fel. Ibland kan man också läsa mellan raderna för att få en uppfattning om den frågandes möjligheter att rätt förstå vad man menar. Jag har några gånger avstått från att ge upplysning för att jag inte vill ha något elände på mitt samvete.Som säkert de flesta vet så finns det en mängd bestämmelser för kylbranchen som de måste följa. Det är ju klart att de surnar till om folk utan dessa omkostnader utför deras jobb med inkomstbortfall som följd, men samtidigt handlar det mest g.d.s are för hemmabruk här på forumet och har någon bestämt sig för att göra jobbet själv så vore det enligt min mening fel att inte hjälpa om man kan. Varje nyinstallerad värmepump ger ett + både för miljö, nationalekonomin och inte minst ägarens ekonomi. Thumbsup