0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Det var inte särskilt svårt att övertyga mig om jag ville ha en vp eller inte. "Jag är ju man".Jag "och min familj " gjorde denna investering med tanke på att minska våra energikostnader, rent ekonomiskt såg JAG det som en bra investering, även om besparingen inte blir så stor som man säger, men det blir bra avkastning på insatt kapital.Vad jag glömde i min iver var att ta reda på hur det är att leva med en luft/luft värmepump, för den påverkar livet i familjen mer än man tror.Tänk på hur du vill leva i ditt hus bara 0,5 graders skillnad mellan olika rum kan kännas obehagligt.Vill man trots allt elda i sin kamin för mysets skull så kan det ställa till med problem.Sänka energikostnaden är inget problem, men är du beredd på att göra avkall på din komfort?Detta är några reflektioner jag gjort, så mitt råd är tänk till före köp av vp, skaffa minst 5 referenser där olika planlösningar ingår, prata inte bara med mannen i familjen utan även med övriga medlemmar. Stefan
Bara det att man har en lite frusen fru som vill ha någon grad till i sovrummet (kan redan föreställa mig alla kommentarer om andra åtgärder som kan vidtas för att hon skall frysa mindre... )./Ted