Hej
Har problem med en FOMA 4300 värmepump. När jag körde igång efter sommaren vill den inte ge någon värme (verkar inte ge någon direkt kyla heller...)
När jag kör den i värmeläget verkar fläktarna bara gå på "halvfart". Jag har tre inställningslägen för fläkthastigheten: låg/medium/hög. Men den går endast med halva hastigheten av vad som normalt sätt är låg fläkthastighet, och detta är oavsett vilken fläkthastighet jag ställer in den på. Och ibland går inte fläkten igång alls i värmeläget.
I kylläge går det att köra med alla tre fläkthastigheter, men det ger dock ingen kyla.
Jag är orolig att köldmedlet har läckt. Men tyder ovanstående med fläkthastigheten i värmeläget verkligen på det ? Antar dock att den inte varken ger kyla eller värme tyder på att köldmedlet kan ha läckt. Eller kan det tyda på något annat ?
Är ganska novis på värmepumpar. Köpte den på Jula för cirka 4 år sedan, och har bytt utedelen då kompressorn gick sönder för cirka två år sedan. Typiskt att Foma gått i konkurs, då deras support alltid hjälpt mig tidigare när det strulat.
Har kört Fomas självtest (med reset) men det hjälper inget.
Tacksam för svar och hjälp,
/Magnus