0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har själv en Borö 320Liters VV-tank med 15m VV-slinga + 10m förvärmningsslinga.Funkar kanonHar satt en justering så jag kan justera flödet under laddning och får optimal laddning.Jag laddar 320liter framledningsvatten på en start, tar ca 25-30 min normalt ca 30-40 min om det är riktugt tomt,sen räcker varmvattnet till.Pumpen hinner tillverka mer än vad vi förbrukar, duschning mm.Men det är klart frun klagar ibland att vattnet inte är lika varmt som när vi hadde elberedare.Jag kör inte vv-ladningen över 53grader spar lite på pump. Jag kör ingen legionella höjning heller behövs ej anser jag då jag har så liten mängd vatten som ej blir stillastående
Typ av beredare borde inte skilja så mycket, vattenvolumen är ju densamma. En variant skulle kunna vara att ha en elektrisk beredare i serie med den normala. Då kan du med temperaturen i den elektriska välja hur mycket v.v. du har tillgång till. Tar v.v. slut höjer du temperaturen i den elektriska.
Hur fasen kan man stå i duschen i 40-50 miunter
Citat från: svenske kocken skrivet 15 oktober 2009, 22:19:46Hur fasen kan man stå i duschen i 40-50 miunter Finns ett omtalat naturfenomen - kallas visst för "tonårs-döttrar".... , ju fler - ju värre hål i plånboken....Finns ett test från råd o rön som är intressant, länk nedan, bäst var tapp-automat följt av slinga enligt testet:http://www.radron.se/templates/Artikel____960.aspx