0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Magnus,Nej, ingen dör där.Men undrar om jag får tillräckligt med luft till köket.Vad är 'räckvidd' av en luft-värmepump?
Hej Cloggie!Har du ingen dörr mellan vardagsrum och hall?Om inte kanske följande placering i vardagsrummet vara något att fundera över. /Magnus
Sen undrar jag om det där med EU modellen? Raffen, jag läste nånstans där du nämnde skillnaden mellan EU och Nord modellen,(värmmekabel, högre varv på kompressorn) betyder det att maskinen är olämpligt för vårt klimat? (Bor strax söder om Uppsala)Speciellt när det blir mot -15 grader?Mvh.
....När det gäller ev placeringar på innerväggar i hus så blir det ju alltid problem med rördragningar inkl att kunna få fall på kondensvattenslangen från innerdelen och som då används vid AC-drift, + att man kanske skall tänka på att det blir alltid varmt framför innerdelen likväl som det också alltid blir kallt bakom densamma. Mvh Raffen.
... jag sålde e luft/luft till en kund för ca två år sen med en nästan lika gammal elpanna, han ringde mig i julveckan & sa att hans elpanna gått läck så jag nästan att jag lurat honom.....
hej.....det är inte ofta man hittar 27 år gamla elpannor.......så tänk en gång till om du inte skall investera på det vattenburna istället.....