0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har fått en offert på CTC Ecoair107 V4 + ecoel 1550 på 91.000 efter rotavdrag. Är det ett okej pris?
Hej.....fråga dig själv: kan jag installera annläggningen själv med bibehållen funktion? om du svarar ja på den frågan e det bara att köra....svarar du nej på den frågan ...så ta den installatör som ger dig mest förtroende, man kanske inte alltid ska lyssna helt på hemmapularna här på forumet om hur billigt det blir & hur lite ARBETE det var..........(med risk att bli halshuggen)......
Johan jag skall ge dig en snabb tankeställare: satt och läste på en mycket intresant hemsida, nämligen din, mycket roliga och innovativa ideer....tänk dig du tog 8 timmar på dig att ta två hål i väggen i timmervägg...8*380=3040:- ex moms....
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 23 september 2009, 21:34:33Johan jag skall ge dig en snabb tankeställare: satt och läste på en mycket intresant hemsida, nämligen din, mycket roliga och innovativa ideer....tänk dig du tog 8 timmar på dig att ta två hål i väggen i timmervägg...8*380=3040:- ex moms....Tackar! Hihi... Ang, dom där två jobbiga och tidskrävande hålen så är nog saken den att om jag varit i VP-installatör hade jag haft råd att köpa mig världens bästa håltagare som fixat hålen på nolltid istället för stämjärn o hammare jag använde... Nåja, visst kan allt strula under en installation och självklart måste firmorna gardera sig mot sånt, men det verkar vara många bäckar små som höjer offerterna... Jag tog en titt i Comfortkatalogen och kollade på NIBE F2025, pris från 59.950:- Alltså kostar 6kW denna summa. Jag köpte min F2025 8kW på nätet för 38.900:- inkl frakt. Helt klart ganska stor skillnad! Undrar lite om VVS firmorna utgår från dom högsta riktpriserna vid offerterna...Mvh. Johan