0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
om du murar ett block så ska väl installatören fixa resten, det är ju inte värrä än om huset vore av betong, då måst man ju ändå borra med slagborr och slå i expanderbult för att fästa konsollerna..och vibb-dämpare behöver du inte om du sätter den på ett fristående betongblock.toshiban vibrerar nästan inget så det är ofarligt att sätta den på husväggen, jag har ett 1850 tals hus och mina pumpar sitter på väggarna, den enda som hörs genom väggen är en samsung on/off, toshiban jag har är tyst, och ändå sitter den utedelen på sovrumsväggen..
Citat från: Oskar P. skrivet 16 september 2009, 17:31:09om du murar ett block så ska väl installatören fixa resten, det är ju inte värrä än om huset vore av betong, då måst man ju ändå borra med slagborr och slå i expanderbult för att fästa konsollerna..och vibb-dämpare behöver du inte om du sätter den på ett fristående betongblock.toshiban vibrerar nästan inget så det är ofarligt att sätta den på husväggen, jag har ett 1850 tals hus och mina pumpar sitter på väggarna, den enda som hörs genom väggen är en samsung on/off, toshiban jag har är tyst, och ändå sitter den utedelen på sovrumsväggen..Hej Oskar P! Ja jag kan bara instämma med dig här när det gäller Toshiba, att det är nästan over kill att sätta dessa på markstativ enigt min uppfattning. Min dotter och måg har 2 st Toshiba RAS 10 SKVP-E-pumpar som sitter på väggkonsoler på båda sina hus med träväggar som de har på tomten, och de är båda helt tysta och vibrationsfria, och det hörs eller märks inte ett dyft av dem alltså. Mvh Raffen.
Tjenare Kingen! Ja det är med all sannolikhet bilderna som luras du. Jag har själv sett detta fenomen ett flertal ggr när jag har fotat pumpar att det kan se djäkligt konstigt ut ibland, och jag har t.om varit framme i efterhand med passet och kollat vid några tillfällen i efterhand när jag sett bilderna, och det var inget att anmärka vad det gällde passet alltså. Mvh Raffen.
Varför skall utedelen luta inåt?