0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Värmis, jag har en likadan. Såvitt jag kan begripa, skickas samtliga inställningar från fjärren varje gång det piper. Om du t ex ställer om bladvinkeln vertikalt ett par steg (utanför räckvidd), och sedan går till maskinen och t ex ökar en grad, så hör du ett pip som bekräftelse på att den tog senaste ändringen, men du kommer också att se att bladvinkeln ändras till att stämma med vad du ser på fjärkontrollen. Du borde alltså inte behöva göra en reset bara för att du missat ett eller annat pip. Kanske bara om hela systemet puckar ur, men det har inte jag upplevt i vart fall...
Tja.Min fjärr funkar som Superteddans, all info förs över vid en knapptryckning. Har svårt att tänka mig att andra skulle funka på annat sätt (idiotiskt i så fall). MVH
Skulle tro att de flesta pumpar funkar så.Toshiba gör det i vart fall.Bladvinkeln är ju den enda inställningen som saknar absolut värde i fjärren, hade det tex varit 90-180 grader så hade det fungerat men fördyrat konstruktionen.
Hej Mike!Utförde just igen ett test:Ändrade fläkthastigheten till max utanför räckhåll och ingenting ändrade efter flyttning till räckhåll trots lång väntan. Ändrade sedan börvärdet på tempen och då ändrade fläkthastigheten men ej bladvinkeln (ännu fel från igår)Alltså gäller ej största sannolikhet på min kära lilla E9 eftersom som den ej skickar ngn annan information än tempen automatisk. Viss information (alltså fläkthastighet) tycks den skicka vid tempens börvärdesändring.
Självklart skickar fjärren ingenting så länge du inte trycker på en knapp då skulle ju batterierna ta slut genast...Det vi prator om är väl om du tex ändrar till högsta fläkthastighet utom räckehåll och när du sedan är inom räckhåll så ändrar du tex börvärdet, samtidigt skall den då överföra högsta fläkthastighet som den tidigare inte lyckats med...