0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejÄr det någon som har erfarenhet av placering av innerdelen längre mer på väggen? Går det? Jag tycker att det borde väl fungera det också? Ungefär på halva väggens höjd.Värmen stiger väl ändå uppåt?
De flesta innerdelar är väl kontruerade för att blåsa snett framåt? Alltså nära tak placering.
Även om den blåser lite nedåt funkar det bra, så länge du inte har nåt framför som hindrar luftflödet.
Citat från: MGKea skrivet 12 september 2009, 13:22:18De flesta innerdelar är väl kontruerade för att blåsa snett framåt? Alltså nära tak placering.Vingarna på min FD25 pekar nästan rakt fram i översta manuella läget. Petar jag lite på dem går det att få dem helt rakt fram eller t om lite uppåt faktiskt. Men denna möjlighet kan nog variera mellan fabrikaten då om inte t ex inte din E-lux klarar det.
Min Electrolux klarar att blåsa nästan lite uppåt....Behöver inte peta eller tvinga. Det sköter automatiken.
Behöver nog inte placera alls så långt ner. 1. Mer öppet ju högre upp. 2. Pgs snett framåt blås så kan man lätt få värmen på golvet mitt i rumet ...
En nackdel är om man har klåfingriga småbarn.
Citat från: MangeH skrivet 12 september 2009, 20:10:41En nackdel är om man har klåfingriga småbarn.Ja, den faktorn missade jag att få med. ;-)