0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Riv ned den själv..är mycket lätt och billigt, känns onödigt med kylkille för att riva ned nåt../A.
Hej,Jag har en gammal (-93) luft/luft som lagt av. Fläkten i innedelen går men ingen värme produceras. Eftersom den är så gammal så har jag bedömt som att det int är lönt att försöka laga. Siktet är nu inställt på bergvärme istället. Men frågan är nu hur jag får bort den gamla pumpen, jag vill inte ha den sitta där och skräpa.Kan jag själv ta bort den eller måste det göras av en kyltekniker med tanke på gas o tryck?// Tomas
Ja det var ett bra tips Kjell! Thumbsup Men vad gör han med pumpen sen då?? Mvh Raffen.
Ja det var ett bra tips Kjell! Thumbsup Men vad gör han med pumpen sen då??
Hej Kjell & Ubbe0! Och de tar gladeligen emot en skrotad luftvärmepump med gas i alltså??
Hej Kjell & Ubbe0! Och de tar gladeligen emot en skrotad luftvärmepump med gas i alltså?? Mvh Raffen.
Ja jag frågar bara lite eftersom jag vet inte alls hur detta fungerar nämligen. Jag tog bara nästan för givet att en dylik gasanläggning skulle vara tömd på gas innan den lämnades på tippen, men det kan ju vara bra att veta att det behövs alltså inte då.