0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Vasaloppsåkarn! Finns nog ingen här som kan svara på detta men det kan säkert påverka pumpens verkningsgrad till viss del ivf. Rekommendationerna är ju att det skall vara så fritt som möjligt både framför och vid sidorna av pumpen för att cirkulationen av luft genom pumpen skall kunna fungera på ett riktigt sätt. Det är då spec viktigt att pumpen kan få iväg den kalla utblåsluften framför pumpen ordentligt så att den inte med buskens och ev vindars hjälp kan återcirculera tillbaka till pumpen baksida för då sänks ju verkninggraden på pumpen givetvis. Mvh Raffen.
Vilken bra idé Rickard!Har själv funderat på om jag ska sätta ett "skydd" för att dölja utedelen lite men tvekat med tanke på effektiviteten. Tyckte jag såg ett som såg mycket bra ut, tror det var ditt MGKea. Med ditt lilla test kan man ju bygga ett och laborera för att få minsta störning!
Kul!Håll oss informerade när du satt på pumpen!Var inte ditt skydd så att du bara kunde flytta bort det också? Kanske jämföra tempen bakom pumpen med och utan skydd?
Jo den är bara att lyft bort. Skall se om det är möjligt. Svårt att jämföra olika förutsättningar under olika tidpunkter då jag än så länge inte kan kontrillera vänder och vind ute i den fria...