Tjenixen!
Tänkte bara skriva ett par rader om hur vårt val och offertarbete gått och hur vi nu väntar på installationen senare denna vecka.
Vi är 5 ägare av kedje/radhus (3+2st) som gick ihop om att installera värmepumpar till våra hus. Efter en hel del tid framför datorn och läsande av omdömen från olika ägare, samt direkta frågor till vänner med värmepumpar så föll valet på en RAS-13-E. Vi gick ut och begärde offerter på pump+installation och fick ca 4-5 svar. VÄLDIGT olika både till pris och svar om varför man INTE skulle installera en -E utan givetvis en -ND då vi bor i Åkersberga i norden!! Vi har alla ca 120m2 i 2 plan och har alla direktverkande el idag. Några har installerat elektrisk golvvärme på toaletter och några har det även i köket. Vi ligger alla på en el-förbrukning mellan 18000-20000 kWh per år.
Måste bara göra reklam på detta forum för Thomas på TS Comfort AB om ni funderar på att köpa värmepump!
Sicken serviceminded kille! Ja så skall en försäljare agera! Jag tog betet med hull och hår!
Jag menar vad jag skriver, vi har verkligen bemötts VÄLDIGT olika av olika försäljare!!!!!
Sammankallande för denna grupp av fastighetsägare så fick jag bemyndigande att lägga beställningen och sagt och gjort. Nu sker leveransen och installationen på torsdag/fredag denna vecka och det är då på halva tiden av vad den initiala uppskattningen av leverens som Thomas gjorde! Snabba ryck och i rätt tid. Nu får det gärna bli kallare för vår del!
Jag får väl återkomma och hur vi fem upplever inomhusklimatsförändringen samt hur mycket mindre el vi nyttjar samt hur vi upplever buller/brus och övriga saker som kommer med en värmepump!
Skall bli spännande att se fortsättningen....!
M.v.h Thorbjörn