0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker illa om både Server 2008 och Vista.Vista körde jag i ca 2 månader våren 2007 innan jag gav upp, 2008 har vi på några servar så det får man dras med.Det är själva GUI:t och programmen jag tycker illa om(jämfört med motsvarande i XP/2003) hur mycket klassiskt jag än försöker få det att se ut.Därav spelar prestandan och kompatibiliteten mindre roll, jag tycker ändå illa om det.
"Aldrig nånsin haft nåt problem med Vista."En google på vista+trouble ger över 22 000 000 träffar.Jag kör vista på min laptop men xp på alla andra datorer i hemmet. Har trimmat vista så den fungerar som jag vill.Floppar 7 så är det väl slut med MS. No tears!Google har ett operativ på g, en utveckling av Chrome....
Jfr Chrome med IE8 eller gmail med hotmail, lr vilken j-a MS produkt med Googles och dra en enkel slutsats.-Svårt att fatta att MS med sina resurser aldrig kan göra nånting riktigt rätt. edit Firefox runs 11% faster in XP than Windows 7; IE http://www.betanews.com/article/Firefox-runs-11-faster-in-XP-than-Windows-7-IE-Opera-run-slower/1244848834
crome funkar kanon ser bra ett som ie8
Citat från: Keld skrivet 26 augusti 2009, 23:42:37Citat från: MGKea skrivet 26 augusti 2009, 22:02:19Annars är det ofta så att en downgrade inte tillåter att man går tillbaka till ursprungs operativet. Hur det är avtalat är en sak och hur man gör är en annan... var och ens bekymmer. Bara lite info och not inget höjt pekfinger.Hej Datorn leverades med XP o det skall, enligt säljaren, gå att installera Vista när så önskas. Fick med skivor med både vista o XP.Fick du två äkthetsbevis? Alltså "klisterlappen" med koden (5x5 tecken)./Magnus
Citat från: MGKea skrivet 26 augusti 2009, 22:02:19Annars är det ofta så att en downgrade inte tillåter att man går tillbaka till ursprungs operativet. Hur det är avtalat är en sak och hur man gör är en annan... var och ens bekymmer. Bara lite info och not inget höjt pekfinger.Hej Datorn leverades med XP o det skall, enligt säljaren, gå att installera Vista när så önskas. Fick med skivor med både vista o XP.
Annars är det ofta så att en downgrade inte tillåter att man går tillbaka till ursprungs operativet. Hur det är avtalat är en sak och hur man gör är en annan... var och ens bekymmer. Bara lite info och not inget höjt pekfinger.