0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skaffade en laptop på sidan om med Vista Home Basic. Har aldrig sett maken till tröööög PC som hänger sig då och då. Är dom andra Vistaversionerna mycket bättre? Huvudmaskinerna kör XP.
Citat från: Huddinge skrivet 26 augusti 2009, 09:08:29Skaffade en laptop på sidan om med Vista Home Basic. Har aldrig sett maken till tröööög PC som hänger sig då och då. Är dom andra Vistaversionerna mycket bättre? Huvudmaskinerna kör XP.Alla Vista versionerna är i princip lika med skilland av innehåll. Hoppas ingen tar illa upp. Men att din laptops buggar beror mest troligt inte på Vista. Mest trolig orsak hårdvaran eller annan mjukvara som tex kanske virus, malware etc. Vill inte på något sett försvara Vista.
Citat från: MGKea skrivet 26 augusti 2009, 09:49:56Citat från: Huddinge skrivet 26 augusti 2009, 09:08:29Skaffade en laptop på sidan om med Vista Home Basic. Har aldrig sett maken till tröööög PC som hänger sig då och då. Är dom andra Vistaversionerna mycket bättre? Huvudmaskinerna kör XP.Alla Vista versionerna är i princip lika med skilland av innehåll. Hoppas ingen tar illa upp. Men att din laptops buggar beror mest troligt inte på Vista. Mest trolig orsak hårdvaran eller annan mjukvara som tex kanske virus, malware etc. Vill inte på något sett försvara Vista. Det glädjer väl ingen att köra en dator som bara innehåller vista, och så fort man installerar ett program eller en hårdvara som inte producerats efter Vistas riktlinjer så segar hela datorn ned sig?OK en dator enbart för sufning, men vadå, är det verkligen någon som bara använder sin dator till detta?
Citat från: MangeH skrivet 25 augusti 2009, 22:31:08Citat från: MGKea skrivet 25 augusti 2009, 22:10:18Då kanske den upphör snart.RC1 Fungerar fram tom 1'a jun 2010.Själv kör jag den skarpa :-)Sista mars har jag för mig.. :/Jaja, det blir väl uppdatering när den "officiella" versionen kommer ut. RTM:en är ju ändå liksom inte heldefenitiv.
Citat från: MGKea skrivet 25 augusti 2009, 22:10:18Då kanske den upphör snart.RC1 Fungerar fram tom 1'a jun 2010.Själv kör jag den skarpa :-)
Då kanske den upphör snart.
Hälften av min kringutrustning, skrivare, läspenna, mm, mm fungerar inte med vista, och drivrutiner finns inte ens att få tag i.Jag tycker inte att man skall behöva köpa nya prylar för flera tusen bara för att Microsoft lanserar ett nytt operativ, och speciellt inte när det inte är bättre.
Tycker vista funkar bra iof inte så stor skillnad mot xp men lite snyggare är det. Att det skulle vara långsamt har jag inte märkt och då kör jag med aero som ska sega ner.
Då jag nyligen köpte mej en laptop inhandlades även en "downgrade" till XP. När vi får Vista på jobbet skall jag fundera på att byta ner mej.
Annars är det ofta så att en downgrade inte tillåter att man går tillbaka till ursprungs operativet. Hur det är avtalat är en sak och hur man gör är en annan... var och ens bekymmer. Bara lite info och not inget höjt pekfinger.
Citat från: MGKea skrivet 26 augusti 2009, 22:02:19Annars är det ofta så att en downgrade inte tillåter att man går tillbaka till ursprungs operativet. Hur det är avtalat är en sak och hur man gör är en annan... var och ens bekymmer. Bara lite info och not inget höjt pekfinger.Hej Datorn leverades med XP o det skall, enligt säljaren, gå att installera Vista när så önskas. Fick med skivor med både vista o XP.