0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag känner en som har tilluften via ett rör som är nergrävt, de säger att det funkar kanon, men det blir ju lite grövre slang som man får gräva ner.
Kanske en Legionella varning är på sin plats om det är friskluft vi ämnar att föra i slang i jorden .... alltså kondens som blir stllastående i slangen...
Citat från: MGKea skrivet 27 augusti 2009, 12:17:08Kanske en Legionella varning är på sin plats om det är friskluft vi ämnar att föra i slang i jorden .... alltså kondens som blir stllastående i slangen... Tror du inte det är lite kallt för legionellatillväxt i marken? Och snälla bespara oss l-diskussionen i denna tråd. Snart dags att införa legionellafria trådar på forat Svar med L-ordet autoförflyttas till Sobris tråd utan att "passera gå"
Citat från: Carl N skrivet 27 augusti 2009, 11:20:15Jag känner en som har tilluften via ett rör som är nergrävt, de säger att det funkar kanon, men det blir ju lite grövre slang som man får gräva ner.Kul med praktiska erfarenheter. När jag kollade runt just om det här använde man sig av en stenkista där kondens fälldes ut. Men är inte risken då att det blir "jordlukt".Hur har din bekant löst detta?