Jag har Julas lilla Coolix i fritidshuset och är toknöjd med den. Som jag skrivit i tidigare trådar så har planen varit att flytta till huset och göra om det till permanentboende, vilket nu äntligen har börjat ta fart och det kommer att bli en hel del ombyggnad och upprustning under de kommande 6 månaderna innan vi slutligen är bofasta i huset.
Men huset är litet och vi planerar att använda den relativt välbyggda friggeboden (grovt låtsastimmer) bli ett rum för torkskåp, vikning och hantering av tvätt. Vi kommer inte att ha vatten och avlopp så tvättmaskin och tumlare kommer fortfarande vara i huvudbyggnaden.
Däremot vidhåller frun behovet av ett torkskåp och möjlighet att kunna hänga lite tvätt på linor o.s.v. så det får friggeboden stå för (det viktigaste för en riktig man är väl att ha en lycklig kvinna?).
Nåväl. Jag funderar på att riva ut det 700 watts elelement som finns där och sätta dit en likadan coolix jag har i boningshuset. Det är kanske inte någon jättebra ide ur energisparfunktion att köra pumpen på lägsta temp som den klarar dvs 17 året om för att hålla acceptabel arbetstemp men å andra sidan så bör den vara rätt effektiv med avfuktning och torkskåpet lär också vara energisnålare om kåken är grunduppvärmd.
Är det helt hål i huvudet att köra en LVP i detta 10 kvm hus?
Såg också att Jula till 9 Sep har 1000:- rabatt på pumpen dvs 5995:- (samma pris som jag gav för min första pump förra året).
/putte