0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag menar, en bergvärmepump kan heta tex Nibe 1245-10. Vad är det för fel på det?
Fin maskin med bra kraft vid kall väderlek.Går tyst i utedelen p.g.a. samma kompressor som FTXR Ururu.Innedelen låter mer än FTXS p.g.a. högre luftflöden.Tomas
Hej, är också intresserad av denna pump, fast 25:an. Två saker som jag reagerat på /ser som nackdel för mig när jag jämför med Toshiba som är mitt andra alternativ (just nu, jag är inte den som inte kan ändra mig, igen..):1. Har jag plats nog? Ska placeras över entrén så.... Tomas: Har du någon rekommendation om hur nära taket den får sättas? 2. Mycket hög min effekt på 1700W. Kommer jag med mitt ganska låga effektbehov, den största delen av året, ha en onoff pump i praktiken? Samtidigt vill jag ju att den ska täcka behovet de fåtalet dagar vi får här i Göteborg med några minusgrader att tala om så att gå ner till 20:an (1300W mineffekt) ser jag inte som något alternativ.
Vad gäller mineffekten kan jag mycket väl tänka mig att de besparingar man får på en pump som kan gå ner långt ned i effekt kan vara små i sammanhanget. Jag tänkte mer på komforten vad gäller en pump som blåser / hörs bara ibland.