0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle kolla deltaT över VP:n när den går. Det finns diagram i manualen för hur stor tempdiff VP:n ska ha vid olika utetemp. Jag misstänker att cirkpumpen till VP:n ger för högt flöde.
Sänker jag farten på pumpen (står nu i läge 2 av 3) löser högtryckspressostaten, iaf när det är varmt ute
Ökar jag Termostaten till 52 grader så får jag också larm.
Gött med svar från folk som kan! Problemet med att köra den interna styrningen är ju att cirkulationspumpen (så länge det är varmt ute iaf) bara går när värmepumpen går, så den får ju aldrig reda på när det blir kallt i tanken igen. Det funkar nog bara med flytande kondensering (eller?)Sänker jag farten på pumpen (står nu i läge 2 av 3) löser högtryckspressostaten, iaf när det är varmt ute (väl? det var det ena eller det andra iaf, när det är varmt ELLER kallt ute, minns inte hur det funkar)Det är på displayen i pumpen jag har läst.Larmet för hög returtemperatur är uppställt till 50, från tidigare 48, ingen skillnad har kunnat noteras. Tycker dock att det är märkligt att det blir bestående, med tanke på att pumpen faktiskt ska kunna styras internt med hjälp av den givaren.