0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
OkKollade bägge cirkulationspumparna (?) som sitter inne i VP och bägge var ställda på högsta läget, drog ner dem till minsta. Klokt/korkat?
Troligen klokt. Den inre, står den möjligen i läge kontinuerlig drift. Det skulle kunna förklara 3 kWh/dygn.
Citat från: Roland skrivet 04 augusti 2009, 14:31:18Troligen klokt. Den inre, står den möjligen i läge kontinuerlig drift. Det skulle kunna förklara 3 kWh/dygn. Hur kan jag kolla om den står i kontinuerlig drift?
Hur ser radiatorerna ut? Om de är så snålt dimensionerade att de verkligen behöver kurva 4.5 är det läge att byta dem. Troligare är väl att de är fel injusterade.
Vart hittar jag det?
Den stod inställd på max, 2200 rpm men jag ställde ner den till min 1200 rpm.
Hur VP kan förbruka de 571 kWh bara på att göra vatten förstår jag inte?
Genom att du inte har värmebehov ska kombitanken endast ha den temperatur som kallvattnet är, varför den kan trigga igång värmedrift beroende på var GT1 är monterad. Du kan stänga ner cirkulationspumpen i kombitanken, för att försäkra dig om att ingen värme skickas iväg till golv eller radiatorer. Men det blir väl iofs självcirkulation, så det går nog inte att garantera ändå.