0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Igår fick jag tag på rätt kille på Scanoffice. Han undrade varför de skickat ut nya grejer och inte först bett mig prova lite basicgrejer. Jag trodde iofs att jag provat alla basicgrejer... Det jag gjorde igår med hans inrådan var att ta ur batterierna ur fjärren. Hålla in stora on-knappen och sätta i batteriet igen. Man håller in knappen till kassetten piper en gång och startar. Därefter kan man ställa den i rätt mode, fläkthastighet, temperatur osv. Den gick fint hela dagen igår och verkar gå även idag då jag startade den för en timme sen. Lite irriterat att felet endast verkat vara nån styrgrej från fjärren. (vilket de iofs varit inne på).Jag ska dock ringa och fråga idag hur det plötsligt kan bli denna typ av fel eftersom jag i princip aldrig rör fjärren annat än on/off.
Nu börjar det närma sig att köra med värme och jag fick då samma problem när jag ställde om den. Fråga när man sätter tillbaka batteri i fjärrkontrollen. Skall man hålla inne onknappen tills det piper eller skall man släppa och trycka om? Min Argo Piper inte om jag inte trycker om .
Pump.Suck. I går tilltade min argo. Stängde av sig och samtliga lampor blinkade. Startar jag om den så går den i ett par minuter och sedan stannar den och blinkar. Blir att försöka felsöka i kväll. Tar gärna tips om någon har på lager.
Uj... lider med dig nu att den strejkar lagom till värmen kommer.Beter den sig på samma sätt om du startar den "manuellt" dvs inte via fjärren. Full fart via de små knapparna ovanför gallret.