0 medlemmar och 33 gäster tittar på detta ämne.
Kan visa bilder på olika radiatorer. Går de att höja cp? För de känns som att värmen inte orkar runt i huset. Och kan de bara helt enkelt vara så att vi behöver lågtempererade radiatorer?
Till saken hör den att om vi säger att de blir dryga -20 i några veckor. Ska jag då behöva betala lika mycket som en som bara värmer huset med el? Jag hade en dag då de gick 168 kWh och de va -23 ute. Men då körde jag 65 grader på framledning och hade i varmaste rummet just så pass 20 grader då. Vad ska jag göra om de blir -30? Då har vi kanske mellan 12-15 grader inne. Jag har inte betalat så mycket pengar för att de ska funka så dåligt. Vad tycker ni att jag bör ha för gradminuter? Har ändrat lite fram och tillbaka men nu kör jag på standardinställningarna. Förstår som ändå inte riktigt när eltillsatsen slår in. Förstår att de har med gradminuterna att göra. Men om jag kör på 60 grader framledning, går tillsatsen då? Och hjälper bara tillsatsen till? Eller körs de bara el då? Tillsatsen värmer väl i olika steg?