0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det har även talats om att det ska gå att få hjälp med att uppdatera sin Comfortzone. Någon som vet mer om det?//Magnus
Citat från: KaminKamin skrivet 17 juni 2009, 08:54:20Det har även talats om att det ska gå att få hjälp med att uppdatera sin Comfortzone. Någon som vet mer om det?//MagnusPuff puff!
Citat från: zno skrivet 01 december 2009, 14:18:58Citat från: KaminKamin skrivet 17 juni 2009, 08:54:20Det har även talats om att det ska gå att få hjälp med att uppdatera sin Comfortzone. Någon som vet mer om det?//MagnusPuff puff!Pratade med Gunnar Hedlund på CZ för en månad sedan och de sålde då en ljuddämpningslösning på redan sålda pumpar. Som jag förstod det var det egentligen bara lite mer ljudisolering kring kompressorn mm. Jag tror inte de ändrar infästning av kompressorn till chassit.Vidare ville jag även köpa uppgradering av mjukvaran för att få tillgång till möjligheten att ställa min returtemp på vattnet för att få en stabilare gång. Den uppgraderingen ville de helst skjuta lite på då de hoppades ha en v1.18 ute snart som var bättre än v1.17. Jag ska ta tag i det efter jul.Om ni har frågor, ring dem, de har varit tillmötesgående när jag pratat med dem.
Citat från: jback skrivet 01 december 2009, 15:26:37Citat från: zno skrivet 01 december 2009, 14:18:58Citat från: KaminKamin skrivet 17 juni 2009, 08:54:20Det har även talats om att det ska gå att få hjälp med att uppdatera sin Comfortzone. Någon som vet mer om det?//MagnusPuff puff!Pratade med Gunnar Hedlund på CZ för en månad sedan och de sålde då en ljuddämpningslösning på redan sålda pumpar. Som jag förstod det var det egentligen bara lite mer ljudisolering kring kompressorn mm. Jag tror inte de ändrar infästning av kompressorn till chassit.Vidare ville jag även köpa uppgradering av mjukvaran för att få tillgång till möjligheten att ställa min returtemp på vattnet för att få en stabilare gång. Den uppgraderingen ville de helst skjuta lite på då de hoppades ha en v1.18 ute snart som var bättre än v1.17. Jag ska ta tag i det efter jul.Om ni har frågor, ring dem, de har varit tillmötesgående när jag pratat med dem. Slog en signal till ComfortZone och blev kopplad till fabriken. De kunde dock inte hjälpa mig med något färdigt kit för ljuddämpning (baserat på pumpens serienummer) utan bad mig testa att isolera runt kompressorn med mineralull (UNC 37Z) och återkomma med resultatet.Köpte f.ö. pumpen sommaren -08.
Hej Jback!Kan du lägga ut manualen här så man får se?/Jocke
Citat från: jockerock skrivet 03 december 2009, 12:24:23Hej Jback!Kan du lägga ut manualen här så man får se?/JockeJag vet inte riktigt vad CZ säger om att jag sprider deras material vidare hur som helst så jag vill inte lägga upp den här. Dock delar jag med mig av den om ni PM:ar eller mailar mig.// Jocke