0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kan ej få allt här i världen; Den bäste kan ha fel; Om man vinner en gång så förlorar man destu fler; Var positiv så ör livet lättare; " Prove all things! but hold fast that which is good"
Hej jag är förvånad. Tidigare hade jag svårt att få upp temp över 35 grader. NU kör den för fullt i 4 timmar stoppar och vilar upp sig i 26 min går i 25 min och stoppar fullt nöjd med VV+Värme behov. Har med EL TS avstängt kört upp VV till 51 grader. Radiator temp är 42 framl. Ute temp är -6,5. rums temp 22. nästan för varmt. Nu plötligt jag tror den känner på sig att vi diskuterar den i jämförelse med Berg VP. Nu skall jag visa vad jag kan tänker den.Det skall bli intressant i morgon att se vad min dygnsförbr blir. kanske även det som Berg VP system (50kWh värme+VV)Förbr den 3/3-05 Beräkning är mina tidigare nämda 50kWh värme och VV+ hög hushålls el på hela 69kWh. Tyvärr för min del hade du rätt denna gång. Min dygns förbrukning nu blev som tidigare med dygns medel -4 ute temp. Jag blev besviken jag hade hela 119 kWh senaste dygnet. Men som mitt försvar kördes minst 2 tvättar, diskmaskin gick, min dotter använde búbbelbadet, 4 personer till duschade det dygnet+3 datorer, 4 TV apparater video, satellitmottagare och surround ljud anl till. Sen städade vi hela huset så damsugare var igång minst 4 timmar etc..The day of proverb:CiteraMan kan ej få allt här i världen; Den bäste kan ha fel; Om man vinner en gång så förlorar man destu fler; Var positiv så ör livet lättare; " Prove all things! but hold fast that which is good" /Janne
Vinterträdgården har jag 15 grader inne 22. Men pool temp 10 grader. Om 1 månad startar bad som håller på i 8 månader med genomsnitt i början med 22 grader i vattnet senare 25 gr :,v(