0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Raffen:Pumpen är ansluten till jordat uttag,och har förbrukat ca 4kwh per dag senaste veckan.22 grader inne och ca 5-10 grader ute.//kpeson
Jag kan programera kontrollen att skicka signal på 3 olika sätt.EngångSamma tid en gång om dagenSamma tid en gång i veckan.
Återkommer när jag vet mer. //Kpeson
detta var väldigt intressant!!något för mig att fundera på då jag har behov av att tidsstyra mina pumpar, jag stänger av dem helt över dagen t.ex., och när jag kommer hem så tänder jag lite brasor så värmen kommer upp innan jag slår till pumparna, men man skulle t.ex. kunna göra så den sänker tempinställningen till 17 på dagen och höjer till 21 igen precis innan man kommer hem, då slipper man vänta med att ta av sig ytterkläderna innan det blivit varmt..och på natten kan de ju gå ner i fläkthastighet så det blir tystare, samtidigt får man ju en tempsänkning då värmeutbytet blir sämre.och de flesta pumpar fungerar ju så att fjärren skickar hela inställningen varje gång man rör en knapp.det kan man ju prova genom att gömma fjärren och ändra lite olika inställningar som Swing, fläktfart, jonisering på/av osv.sen går man fram till pumpen med fjärren och trycker på en tempknapp och så ser man ju om allt det andra också ändrades på samma gång.
HejApan:Jag kan programera kontrollen att skicka signal på 3 olika sätt.EngångSamma tid en gång om dagenSamma tid en gång i veckan.Sen har väll kontrollen ett max antal programmeringar av tider och signaler innan minnet tar slut.Vet ej hur många man kan få in.Man kan inte lära kontrollen varje knapp,utan toshiba kontrollen skickar hela koden med fläkt/temp/pure. mm på en gång.Så man programerar en inställning man vill ha och skickar sedan denna..Vet ej hur andra LVP fjärrar fungerar.//kpeson