Hej!
Har skrivit något inlägg tidigare på Panasonic delen i forumet. Då frågade jag om vad jag skulle ha för pump i det nya stora huset. Bet blev ingen Panasonic utan det blev en Fujitsu Nocria AWYZ 18LB, värmer kanon och är nöjd som fasen, hade en ackrediterad installatör till att montera den för att garantier ska gälla osv osv. Men nu så har jag börjat fundera på om jag inte skulle skaffa en billig on/off pump att värma min gillestuga med, ligger i källaren på huset och värms nu med elradiatorer (dvs dyyyyyrt). Till saken hör att just för tillfället så används gillestugan som sovrum så därför funderar jag på luftvärme. Min tanke angående just Appliance pumparna är just priset, har hittat på Ö&B för 4000:- (en on/off pump). Har en kille som kan montera den för 1000:- (installerade två åt mig i förra huset, han har nog installerat över 100 pumpar). Litet utrymme, endast 25 kvadrat så det borde ju absolut inte vara några problem att värma upp rummet med? Är av den åsikten att det kommer vara mycket mycket bättre än nuvarande element. Och efter som Ö&B säljer dem så borde det gå smidigt att få tag i reservdelar.
Vad säger ni?
Mvh/
Kimme