0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill bara meddela att startsidan inte är som den ska i Explorer 8
Citat från: MGKea skrivet 04 maj 2009, 12:39:49Vill bara meddela att startsidan inte är som den ska i Explorer 8Den typen av rapporter är för mig helt betydelselösa, för att jag skall kunna åtgärda eventuella brister är det en klar fördel om du förklarar vad som är felet, eller kanske t.o.m. en skärmdump så att jag får se vad som är galet.Kör själv med IE6 då de flesta fortfarande kör med den.
Jag kör också IE8 och det är mycket buggar i den tyvärr. Många sidor ser konstiga ut, jag tror man får vänta tills MS släpper en uppgradering som fixar till webläsaren.
Citat från: Carl N skrivet 04 maj 2009, 13:17:31Jag kör också IE8 och det är mycket buggar i den tyvärr. Många sidor ser konstiga ut, jag tror man får vänta tills MS släpper en uppgradering som fixar till webläsaren.Har inte sett mycket fel i den verision som MS släpper via update. Tycker att de gjort ett bra jobb än så länge. Sidor som inte är W3C ok ser oftas olika ut i olika webläsare.
Även sidor som är W3C ok ser olika ut, har nyligen fått ihop en version av våran programvara som funkar i både IE och Firefox och samma kod funkar inte i båda, if-satser behövs.
Citat från: Ville Vessla skrivet 04 maj 2009, 13:30:15Även sidor som är W3C ok ser olika ut, har nyligen fått ihop en version av våran programvara som funkar i både IE och Firefox och samma kod funkar inte i båda, if-satser behövs.Vad menar du med "if-satser behövs" ?
Att i koden får jag skriva en bunt "if-satser" för att rendera olika kod beroende på vilken läsare som anropar. Framförallt gäller det javascripten men även en del ren HTML.Mellan IE7 och FF3 är det inte så stor skillnad men det går inte att skriva en uppsättning kod som funkar i båda för våran del.Vi utvecklar och säljer en applikation som går över internet men ser ut som och har snabbheten som en fet windowsapplikation , vi använder javascript mycket och reloadar aldrig någon sida.
Citat från: Ville Vessla skrivet 04 maj 2009, 13:44:22Att i koden får jag skriva en bunt "if-satser" för att rendera olika kod beroende på vilken läsare som anropar. Framförallt gäller det javascripten men även en del ren HTML.Mellan IE7 och FF3 är det inte så stor skillnad men det går inte att skriva en uppsättning kod som funkar i båda för våran del.Vi utvecklar och säljer en applikation som går över internet men ser ut som och har snabbheten som en fet windowsapplikation , vi använder javascript mycket och reloadar aldrig någon sida.Det du vill påvisa är att du beroende av webläsare anpassar html-koden mha javascript. Men håller man sig till en W3C kod fungerar det i de flesta webläsare bla IE8.
Nja, även om våra sidor är w3c-OK så skiljer dom ibland sig för mycket så vi får köra med anpassningar, däremot på själva javascriptdelen så renderar vi olika javascript från servern beroende på läsare.